Reballing układów BGA

 

       Typowe objawy usterki to:  pionowe linie/pasy, kolorowe kwadraty (tzw. artefakty), biały lub przebarwiający się ekran, chwilowe zaświecenie kontrolek i niemal natychmiastowe jego wyłączenie.

Niemal zawsze usterka poprzedzona jest przegrzewaniem się laptopa.

 

Niefrasobliwy serwisant powie  – „uszkodzona karta graficzna” – prawda jest taka że zerwaniu ulegają połączenia między chipsetem grafiki a płytą do której jest przylutowana.  Niestety przy płytach wykonanych z tzw. miękkiego laminatu czasem zerwaniu ulegają miedziane pady do których chip jest przylutowany.

 

Wyróżniamy trzy rodzaje kart graficznych.

  • karta graficzna zewnętrzna włożona w port (np. PCI-E, MMX2),
  • karta graficzna zintegrowana z płytą główną laptopa (NVIDIA, ATI) z własną pamięcią,
  • karta graficzna zintegrowana z płytą główną laptopa (INTEL, SIS) współdzieląca RAM systemowy.

Sposób naprawy zawsze  jest wypadkową rodzaju karty i objawów.

Niektóre „profesjonalne serwisy” twierdzą że w cenie naprawy jest zawarta wymiana grafiki na nową.

Prawda jest taka że Chipy wymienia się incydentalnie, najczęściej w przypadku kiedy taki serwis nie mając odpowiednich narzędzi lub wiedzy po prostu je upiecze (najczęściej chipy Lucid lub ATi Radeon).

Owszem 0 są laptopy o których wiadomo że są oparte na komponentach wadliwych i najlepiej je wymienić jednak są to laptopy występujące dość nielicznie a w większości tych przypadków producent zadbał o aktualizację BIOS która eliminuje w sporej części występujący problem.

W 99% przypadków wystarczającym (obowiązującym) rozwiązaniem jest PEŁNY REBALLING wraz z aktualizacją BIOS która jest w cenie usługi.  Dodatkowo w cenie usługi zawsze przeprowadzamy pełną konserwację laptopa – czyszczona jest płyta główna, układ chłodzenia, wymieniane wszystkie pasty i taśmy termoprzewodzące.

Te usługi „dodane” mają Państwo zapewnione w cenie. Normalnie pełna konserwacja kosztuje od 50 do 150zł zależnie od rodzaju laptopa.

Po prawidłowej naprawie  w zależności od rodzaju  zastosowanej przez producenta płyty (rodzaj laminatu i model laptopa) możemy bezstresowo dać klientowi do 10 miesięcy gwarancji na wykonaną usługę.  Oczywiście klient musi zadbać o prawidłową eksploatację sprzętu ( odpowiednie warunki pracy, okresowa konserwacja).

>>> Następny temat:  podstawowe, powszechnie występujące usterki i ich objawy.

 

 

.

Wszelkie teksty są własnością Regionalnego Centrum Serwisowego i nie mogą być kopiowane i wykorzystywane bez jego pisemnej zgody.
Artykuły udostępniane przez te strony oraz współpracujące są własnością RCS lub własnością innych osób, z którymi współpracuje i podobnie nie mogą być kopiowane, ani wykorzystywane bez uprzedniej pisemnej zgody Właściciela.
Prawa autorskie osobiste autorów tekstów przysługują autorom strony.
Strona prowadzi statystyki odwiedzin za pomocą narzędzi Google Analytics oraz innych aplikacji.
Korzystanie ze strony oznacza akceptację tego Regulaminu