Jak się nie dać „naciąć”…

 

              Odwiedza nas wielu klientów zniesmaczonych (delikatnie mówiąc) traktowaniem ich w innych serwisach…  

              Często słyszymy o tym jak ktoś ich „naciął”  czy naciągnął…   Dlatego w poniższym artykule spróbujemy naświetlić Państwu pewne metody stosowane przez nieuczciwe „serwisy”…

 

Najczęściej stosowanych chwytem jest stosowanie kilku „metod”  metod wycen części i usług serwisowych.

 

Przedstawiamy kilka na które nasi klienci natykają się najczęściej przemierzając bezmiar Internetu w poszukiwaniu pomocy…
Podstawowe to przez nas określane jako:   Metoda ogólna,   metoda na „od” i   metoda „z gwiazdką” .

Na czerwono – wycena  – na czarno nasze na temat luźne przemyślenia…

1.  Metoda ogólna

Weźmy na tapetę fragment cennika jednego  z typowych dla Polskiej, szarej rzeczywistości „serwisów”…

Tutaj mamy typowy przykład wyceny  metodą „ogólną”.

Podaje się tu jakieś ceny najlepiej niższe niż gdzie indziej – klient na taniochę poleci… Wszak kryzys – a niestety Polak ciągle nie potrafi zrozumieć że jak coś tanie niekoniecznie dobre i na taniochę poleci – a jak ogólnie wiadomo – chytry dwa razy traci.

–  Naprawiamy laptopy, komputery, monitory, tablety, netbooki czyli praktycznie wszystko. Dokonujemy napraw sprzętowych jak i programowych z odzyskiwaniem danych włącznie. 

Ponoć jak coś do wszystkiego to do niczego – akurat w przypadku tej Firmy jednoosobowej – szef i pracownik w jednym – omnibus – naprawia właściwie wszystko!!

 

Cennik podstawowych usług :
Lutowanie układów BGA (Reballing) 250 zł.  (nie okłamujmy się – grzanie opalarką do okien?)
Lutowanie układów BGA z wymiana chipsetu 200 zł. + cena układu (czyli łącznie 400zł – no bo za REBALLING naszemu podwykonawcy trzeba zapłacić…  a chipy kosztują oj kosztują…  i skąd je brać?:  ceny chipów orientacyjnie Więc skoro tyle kosztują nowe chipy – czy sądzą Państwo że będą mieli zapewnioną wymianę na nówkę bez wady?)

Co do naszych (zweryfikowanych praktycznie!!) powyższych uwag  – potwierdzają je poniższe „teksty”:
Okres gwarancji:
– BGA (Reballing) – Gwarancja tylko na rozruch. (czyli podgrzejemy aby się obudził – widać że działa – płacić i nie wracać…  Jak padnie za drzwiami – „no przeca u nas chodził!”…)

– BGA z wymianą chipsetu – 6 miesięcy (wymiany nie ma a na reballingu u podwykonawcy jest taki zysk że choćby i wrócił – można zrobić jeszcze raz – o ile nie będzie to „wina klienta”)

Co ciekawe – na końcu piszą:

Nowe układy są niedostępne.     Więc co wymieniają  przy usłudze „BGA z wymianą chipsetu” ??

– Pozostałe naprawy – koszt po ekspertyzie. (a jak klient się nie zdecyduje to go orżniemy na diagnozie jak zrezygnuje.

Tak czy inaczej kasa wpadnie… )

 

– Programowanie BIOS 100 zł.  ( tu już nie jest tak tanio choć reklamują się jako najtańszy przecież  serwis a sensowna cena za programowanie biosu powinna nie przekraczać 50zł)

Wymiana gniazd: zasilania, USB, LAN itp. 190 zł. ( To chyba z transportem gniazd bezpośrednio z Chin)

– Naprawa układów zasilania 150 zł. + części   ( a części się doliczy osobno…  i tak cena urośnie do 400zł.  Najgorsze jest to że jak twierdzą klienci o cenie ostatecznej dowiadują się często dopiero przy odbiorze sprzętu.)

– Instalacja systemu 110 zł. (Zrobiliśmy „podpuchę” bo cena podejrzanie normalna i zadzwoniliśmy aby spytać o koszt całkowity – okazało się, że nie piszą że dodatkowo należy zapłacić za  sterowniki i konfigurację – koszt łączny 170 – 190zł)

Wymiana matrycy 50 zł. + części ( a ceny matryc klient znać nie musi – dowie się przy odbiorze…)

– Wymiana inwertera 40 zł. + części  ( Jak wyżej)

– Czyszczenie i konserwacja 80 zł.  (niezależnie czy to HP gdzie wszystko trwa ponad godzinę i trzeba rozebrać całkowicie laptopa po czym wymienić pasty i taśmy termoprzewodzące,  czy jest to acer gdzie przy kliencie zdejmuje się klapkę i wymienia pasty – cena jest stała!!!  – chyba się z nimi dogadamy niech nam to robią jako podwykonawca – oczywiście te trudne przypadki…)

– Diagnoza usterki gratis, jeżeli dokonujemy naprawy. ( jeśli nie dokonują to ile? )
– Usługa expres +20%  (od całości? Od usługi?  Expres czyli w ile czasu?)

 

 

 

2. Inny serwis i metoda mieszana  – „ceny od”  lecz także i „z gwiazdką” 

 

– wybrane pozycje  z cennika:

Nazwa usługi            Cena*

Wymiana matrycy (zamiennik, używana)            od 150zł – 3 miesiące gwarancji  (standard to rok dla nowej  pół roku dla używanej,  cena oczywiście  „od”… )

Wymiana matrycy (oryginał, używana)            od 250zł – 3 miesiące gwarancji (jak wyżej   –  i   co znaczy oryginał?? artykuł na temat – punkt 3.  Marketingowy „chłyt” .)

Wymiana matrycy (zamiennik, nowa)  od 320 za 15.4″ – 12-24 miesięcy gwarancji ( jak wyżej i  jak wyżej…
12-24 miesięcy – ale te z gwarancją 24 akurat się skończyły).

Wymiana matrycy (oryginał, nowa)  od 750zł    ( ŁO MASAKRO!!  pojęcie „oryginał” jest wirtualne na potrzeby klientów którzy się nie znają. jak wyżej i wyżej i wyżej…)

 

Naprawa płyty głównej po zalaniu  od 150zł ( od… )

Naprawa (REBALLING) / Wymiana karty graficznej i mostków       od 200zł (od 200 no ale!! Nie w tym przypadku!!!  A mostek to dodatkowe 200-300zł!!!…)

Naprawa karty sieciowej            od 50zł  (czy ktoś kiedyś słyszał o przypadku naprawy karty sieciowej?  Skoro można je już kupić od 20zł…)

Naprawa karty dźwiękowej            od 50zł (jw… – może chodzi o reinstalację sterowników??  ale 50zł za stery????)

Naprawa gniazd USB/AUDIO/POWER itp            od 50zł    (hmm..  to by była najtańsza naprawa płyty głównej w historii…)

Rozbudowa pamięci masowej (HDD) od 150zł (dobrze że napisali że to HDD… a 150 za co konkretnie?   Za „wymianę”?   za dołożenie?  )

Wymiana napędu CD/DWD R/RW/Combo            od 80zł  (sporo jak za odkręcenie i wkręcenie jednej śrubki… a ceny napędów? )

Odzyskiwanie danych z nośników uszkodzonych mechanicznie            od 1000zł (podwykonawstwo kosztuje…   a klient się nie zna – odpalimy easy recovery i za dwa dni klient zapłaci 1200zł  za niby wymienione głowice… temat przerabiany wielokrotnie)

Komis  od 5% wartości sprzętu  (kto określa wartość?    5%  za dzień? łącznie za całość?)

Itd…  itd…  cennik jest długi i wybitnie szczegółowy choć totalnie nieprecyzyjny…

Ale najlepszy jest dopisek na końcu, małymi literkami:

 * Szacowana cena netto

 to  pozostawimy bez komentarza…   I to jest właśnie trzecia metoda –    „na gwiazdkę…”

 

 

 

  

 

 

 

.

Wszelkie teksty są własnością Regionalnego Centrum Serwisowego i nie mogą być kopiowane i wykorzystywane bez jego pisemnej zgody.
Artykuły udostępniane przez te strony oraz współpracujące są własnością RCS lub własnością innych osób, z którymi współpracuje i podobnie nie mogą być kopiowane, ani wykorzystywane bez uprzedniej pisemnej zgody Właściciela.
Prawa autorskie osobiste autorów tekstów przysługują autorom strony.
Strona prowadzi statystyki odwiedzin za pomocą narzędzi Google Analytics oraz innych aplikacji.
Korzystanie ze strony oznacza akceptację tego Regulaminu